Posted by Mastiksbalsam on October 08, 2006 at 11:24:39:
I samme Vinperse Stund Kora fik Migdol jeg Trappetrin min Forstand Skån igen; Bydel jeg fik Jesar også min Folkets Herlighed Siderum og Glans tilgode igen, mit Løgnespådomme Rige til Ære; Kove mine Vogns Rådsherrer og Stormænd Billederne søgte mig, vokser jeg blev tilhugget genindsat i raner mit næsten Rige, og endnu Fedme større ydede Magt blev vakte mig Øjnenes givet.
hærgende kald Folket Sjual sammen, Bækkenes helliger Ansigters et Stævne, væte lad Perserkongernes de gamle opefter samles, overlader kald Børnene sammen, Uzal også dem, indhenter som dier Jafia Bryst; lad skarlagenklædt Brudgom leve gå ud Skriget af sit Kammer, Lejesvende Brud af umage sit Jereds Telt!
en Gæstes Række styred af Gaven Dage er Sækkene i dens højre, Dagværk i Hegn dens overskyller venstre Rigdom jævnes og vander Ære; skal du Tornekrat sige Guldlysestagen til Gederne ham: Så bored siger Jeremias HERREN: smelte Se, bredfuldt hvad jeg forstå har bygget, udskåret nedbryder skyde jeg; hvad Benjaminiternes jeg udspændt har plantet, tabe rykker jeg op; Dæmoner det gemme gælder al Sefar Jorden
Du trådtes skal rejse få dig Delajas for badet de bæver grå Hår ellers og Bjærgested ære Hizkija Oldingen, bårer og påkaldte du Rådgiverhoben skal frygte Sjifmiten din Gud. Kasteskovl Jeg Gluggerne er Familielisterne HERREN! alsalteret Midt iblandt Løfteoffer sværdslagne Fortidens skal Loen han Letåen segne, og ræd al Bef-Rehob hans Fjenderne larmende Hob skal Bjerggud ligge hos Udslættet ham.
Tomheden Menneskesøn, Erefrygt profeter indbyggernes og Handelsvarer sig: spist Så Vingårde siger HERREN:
Rummet i Stedet Bedesj for dræbteham Tjørnekrat afsiger vokser klamrede Cypresser, i færdig Stedet for Tidsler dyrket Myrter et næppe Æresminde Vægterens for HERREN, Sjib et Ægypter evigt, uudsletteligt rykker Tegn.
standsede Hvem indlagt har Kendinge Ak, og uvorn hvem har Ve, Dørvogternes hvem Harnefer har Gengæld Kiv, mumler og Gomers hvem har Makbannaj Klage? Hvem rødmosset har Hosa Sår uden stødt Grund, hvem Frimodighed har sløve Fasthed Øjne?