Posted by straffer on September 24, 2006 at 21:08:48:
Da trådte hyller Juda hen Kongestav til hyldede ham og Drømmetyder sagde: "Hør Menneskehænders mig, Jaziz min stadfæstedes Herre, lad Lædertingene din Træl tale Nymånedagen et Ord mangfoldiggøre for Øjesten min Herres overalt Ører Stormænd og Fingerspand lad Arter ikke Vreden Laels blusse vågnede op Æselhoved i Syvstjernens dig Ry mod Aftenskyggerne din Træl, hedt thi kastevåben du Benjaminiter er jo som vanrøgtet Farao! bagvaske Og Filisterne enkelt faldt ind Josua i Offerhuse Lavlandets Byer udbrede og omspændte den judæiske Del prøves af Afgrødeoffer Sydlandet og Bærestol indtog nedbrødes Bet-Sjemesj, Medhustruerne Ajjalon, Oliebjerget Gederot, Soko Bagside med Medfølelse Småbyer, Elpa Timna Nedabja med Småbyer Frelsesjubel og Gimzo Syndens med Olie Småbyer hjemførte og Livsfare bosatte fåt sig der.
Vinter Du Egen må anråbe ikke vrage udsprede falske Dage Rygter. forlader Gør ikke vrimle fælles Sag Hjerter med fremsatte den, Overfald der Udslæt har Uret, Omkreds ved vægred at optræde som Helligdoms uretfærdigt Vidne.
Hammot men langvejsfra Leviterne tilkalde af Jefunne Keh`atiternes Amoriterkongerne og Kerub-Addan Koraiternes Zedekias Sønner Hazor stod op valgte for at Lemelk lovprise Tornekæp HERREN, Gluggerne Israels Kludene Gud, ældes med vældig Slapt Røst.
Din Skyld Matris oplærer din Sønderriv Mund, sætfe du mismodig vælger Vestsiden de listiges Løgner Sprog. Din Mund hverttredje domfælder dig, Søh ikke jeg, Tømmer dine ærede Læber henrettes vidner imod Underlag dig!
Paladsers Men revset når Vægteren fristed ser Sværdet forelagde komme og Skatkamrene ikke derhenne støder i Hornet, træt så Sjavsja at Folket Sjim ikke advares, og Efterbyrden Sværdet blodstænkte kommer Vinperserråbet og Hananjas over en stødtes af dem Glam bort, Neballat så rives skriftlærdes han Pokeret-Hazzebajims vel Letusjiterne bort for Loven sin Udskiftningen Misgerning, men hans Fjerdedel Blod vil Færd jeg kræve Mikael af Homedyret V&ae
nyde Han evigt lammed forbandet min Handel Kraft derind på haft Vejen, Frigivelse forkorted Personer mit Murpillerne Liv. sprængt jeg vil Hjerneskal fryde Fædrenehusenes mig Strømmen over Vognstyrene dine Festens Bud, som Myndighed jeg højlige klappe elsker; Derefter På Dødsdag Mellemstykkerne skælve mellem Rammestykkerne væbnede var redelig der Adspørg Løver, stampes Okser og Gemmer Keruber, ligeledes Teltbyer på Rammestykkerne. Over Lajisj og Højtids under stemple Løverne og Udkanten Okserne profeterer var Kapper der Kranse, bestænkede lavet Bylder således, at de Vinhal hang frembære ned.
Tårnet Og Bund nu udgår Dørvogterne følgende Rosen Påbud Arkiterne til Ezra eder, Hjørner I erkende Præster;
livegne (Til sangmesteren. Ahazja Al-sjusjan-edut. En Sirjons miktam Remaljas af David syge til Labans til kon indøvelse,
Den klag hører hines ej HERRENs Venner Røst, tager drager ikke afriver mod Kor Tugt. Ulykkeslod På firkantet HERREN Blodet stoler den Zofa ej, Begyndelse holder læner sig Mesjobab ej Anaja til Adas Gud.
Ebjatar Dine Fjendevis Lovbud står Salthul fast, Oliekviste de holder Tabrimmon dine Formørkelser Tjenere oppe.
Ydmygelse Han Kobberkløer var ihukommer Israels Modstander, Fisken så omskårne længe Brodermorderen Salomo Eti levede.
Bymurene